Anyakönyvi kivonat kérelem
A születési anyakönyv adatait az az anyakönyvvezető tárolja és rögzíti,:
- ahol az érintett született,
- házasságit, ahol a házasságot kötötték és
- halottit, ahol a halálesetet történt.
2014. július 1-je óta Elektronikus Anyakönyv formájában működik a rendszer.
2014. július 1-je után született, házasságot kötött és meghalt személyek adatai automatikusan bekerültek az Elektronikus Anyakönyvi Rendszerbe. Azokat minden anyakönyvi szerv és bizonyos – törvény által meghatározott – állami szerv látja.
A rendszer folyamatosan töltődik fel a személyek anyakönyvi adataival, elsősorban kérelmükre, vagy valamely anyakönyvi eseményük kapcsán.
Amennyiben valakinek szüksége van anyakönyvi kivonatra kérheti a lakóhelye – vagy tartózkodási helye – szerinti anyakönyvvezetőt (személyi azonossága igazolása után) hogy a papír alapon tárolt anyakönyvi eseményt, az esemény helye szerint illetékes anyakönyvvezető rögzítse az Elektronikus Anyakönyvi Rendszerbe. Ezt egy „belső” levelező rendszeren keresztül bonyolítja le, az anyakönyvvezető és a rögzítésre 8 nap áll rendelkezésre (ez nagyobb város esetén több hét is lehet).
Ha szóbeli kérelem formájában kérik, akkor a születési, házassági és halotti anyakönyvi kivonat kiadásához szükséges az iratot kikérő személyazonosító igazolványa (személyazonosító igazolvány bemutatása esetén szükséges a Lakcímigazolvány (LIG) is, illetve a Személyazonosító igazolvány (SZIG) helyett elfogadható az érvényes útlevél is) felmutatásra, illetve bemondásra az anyakönyvi kivonatban szereplő személyi adatai:
- születési anyakönyvi kivonat esetében a született születési ideje, neve,
- házassági: házasságkötés időpontja, házastársak neve,
- halotti: halálesete ideje, elhalt neve.
Ha a kérelmező nem tud személyesen eljönni Hivatalunkba a kért anyakönyvi kivonatért, akkor az anyakönyvi kivonat levélben, postai úton is kérhető, mi válaszul megküldjük a kért okiratot. Ha más személy kéri ki az anyakönyvi kivonatot, akkor személyesen két tanú aláírásával ellátott meghatalmazás bemutatása mellett kiadjuk a meghatalmazott részére.
Az írásos kérelemben le kell írni, hogy
- milyen anyakönyvi kivonatot kér,
- az anyakönyvi bejegyzésben szereplő személy(ek) személyi adatait,
- milyen célra szeretné felhasználni az anyakönyvi kivonatot, illetve
- azt a címet, ahová küldhetjük a kért okiratot.
Eljárás jogi alapja:
- 2010. évi I. törvény az anyakönyvi eljárásról
Ügyintézők:
telefon: (+36 76) 562-051
e-mail: anyakonyv@kiskunfelegyhaza.hu
I. emelet 28. sz. szoba
Gyenes Krisztina anyakönyvvezető
Csányiné Mészáros Ágnes anyakönyvvezető
Ügyintézési határidők:
az anyakönyvvezető az anyakönyvi okiratot az igény beérkezésétől számított 8 napon belül kiállítja, és az érdekeltnek elküldi. Az anyakönyvi kivonat személyesen történő igénylése esetén a kért okiratot 8 napon belül postázzuk.
Illetékek és díjak:
A hatósági eljárások – kivéve a születési névváltozás – 2021. január 1-től illetékmentesek.
Elektronikus ügyintézés és kapcsolattartás
elektronikus kapcsolattartásra nincs lehetőség, elektronikus ügyintézés lehetséges ügyfélkapun keresztül