Lakossági tájékoztató a külterületi szilárd hulladékszállítási közszolgáltatás változásairól

Tisztelt Lakosok! Tisztelt Ingatlantulajdonosok!

Ezúton szeretnénk felhívni figyelmüket, hogy 2017. május 1-jétől Kiskunfélegyháza Város külterületén a zsákos szilárd hulladékkezelési közszolgáltatás változik a vonatkozó helyi önkormányzati rendelet* (továbbiakban: rendelet) módosítása értelmében. A változások az alábbiak:

  • a külterületi lakosok és a közszolgáltató (FBH-NP Közszolgáltató Nonprofit Kft., továbbiakban: Szolgáltató) között közszolgáltatási jogviszony megléte/létrehozása szükséges a közszolgáltatás igénybevételéhez;
  • a szolgáltató által biztosított, emblémás zsákot a külterületi lakos kizárólag csak a jogviszony létrejötte után a szolgáltatótól szerezheti be, melyről a szolgáltató névre, pontos címre vonatkozó bizonylatot állít ki és ad a lakosnak;

A szolgáltató a bizonylat egy példányát elküldi az NHKV Zrt.-nek, aki kiszámlázza a lakosnak a megvásárolt zsák/zsákok után járó díjat és a lakos kizárólag csak a Zrt. felé fizetheti be a díjat;

  • a külterületi üzletekben történő emblémás hulladékgyűjtő zsák-árusítás megszűnik;
  • a rendelet szerint előírt mennyiségű zsák (évente 52 db, illetve egyedül élő 60 év feletti lakos esetében évente 26 db; de idén május 1. és október 31. között 26 db, illetve egyedül élő 60 év feletti lakos esetében 13 db) beszerzése és kifizetése esetén a már jogviszonnyal rendelkező lakos igénybe veheti a házhoz menő lomtalanítást évente kétszer és a Csongrádi úti hulladékudvar használatára is jogosulttá válik.
  • Az eddig bevált és kialakított gyűjtőútvonalak és gyűjtőnapok nem változnak, a zsákok elszállítása viszont heti rendszerességgel fog történni (minden csütörtökön és minden pénteken).

A jogviszony létrehozásának és a zsákok beszerezhetőségének megkönnyítése érdekében a Szolgáltató kihelyezett ügyfélszolgálatot biztosít hosszú távon a külterületen élő, érintett lakosok részére.

A kihelyezett ügyfélszolgálat:

  • helyszíne: Kiskunfélegyháza XI. körzet tanya 1. (Haleszi Gazdakör épülete).
  • időpontjai május-június hónapokban:
    • 2017. május 8., 15., 22. és 29.: hétfői napokon 900 – 1430 között.
    • 2017. június 12. és 26.: hétfői napokon 900 – 1430 között.

(A júliusi és az azt követő kihelyezett ügyfélszolgálatok időpontjairól a későbbiekben tájékoztatjuk Önöket a helyben szokásos módon.)

A fentiektől eltérő hétfői napokon és minden keddi napon a jogviszony létrehozása és a zsákok beszerezhetősége a Petőfi tér 8. szám alatt biztosított külterületi lakosoknak is ügyfélszolgálati időben (900 – 1430).

Kérjük tájékoztatónk szíves megértését és elfogadását!

Kiskunfélegyházi Polgármesteri Hivatal
Városüzemeltetési Osztály


* 7/2013. (III.29.) önkormányzati rendelet a települési hulladékkal kapcsolatos kötelező hulladékkezelési helyi közszolgáltatásról és a nem közművel összegyűjtött háztartási szennyvíz kezeléséről